Obsah
Práce s PPC reklamami je v současné době dovednost, která se cení víc než kdy dřív. V případě, že patříte k jedincům, kteří s reklamou začínají a chtějí se jí živit, případně pokud nastavujete své osobní reklamní kampaně a chcete dosáhnout kýžených výsledků, doporučujeme dát si pozor na několik věcí. Pokud to uděláte, vyhnete se řadě problémům i nižší efektivitě reklamních kampaní.
Na klíčových slovech to stojí
Nezapomeňte na to, že PPC reklamy mají položený základ na klíčových slovech. Pakliže klíčová slova nepoužíváte, nebo je používáte, ale nevhodně, může to mít negativní dopad na výsledky reklamních kampaní jako celku.
Výběr klíčových slov proto nepodceňujte zejména tehdy, kdy máte stanovený rozpočet a chcete z něj vytěžit maximum. Kromě pozitivních klíčových slov nezapomínejte ani na ta negativní, která mohou snížit pravděpodobnost toho, že se dostanete k nerelevantnímu publiku.
Bez optimalizace to nepůjde
Pokud se vám povedlo spustit reklamní kampaň, dalším krokem bude její pravidelná optimalizace. Bez ní to totiž nepůjde, a to opravdu v žádném případě. Nespoléhejte na to, že jednou nastavená reklamní kampaň bude stejně efektivní i za měsíc nebo dva. Musíte s ní pracovat a přizpůsobovat ji výsledkům a nově zjištěným skutečnostem.
V rámci optimalizace proto platí, že budete kampaně kontrolovat, a to včetně klíčových slov, případně upravovat reklamní texty nebo testovat nové.
Bez cílů není cesta
A v neposlední řadě mohou za neefektivní kampaně špatně, ne-li vůbec stanovené cíle. Je důležité si uvědomit, že bez cílů není cesta. Proto pokud si cíle jasně nedefinujete, nevytěžíte z PPC reklam ani zdaleka to, co byste měli, mohli, chtěli.
Cíle je dobré stanovit si vůbec na začátku, a to ještě před samotným nastavováním reklamních kampaní.